Jak zapewne Państwo wiecie, swego czasu Biuro Promocji Bytomia zasłynęło akcją „Bytom uśmiecha się do Ciebie”.
Mieszkańcy Bytomia zostali zapoznani z pomysłem białych koszulek z czarną literą „B” i charakterystycznym łukiem poniżej, co miało symbolizować uśmiech, a tym samym ocieplać wizerunek miasta. Jedni twierdzą, że akcja odniosła sukces, inni się z tym nie zgadzają.

Nas natomiast interesuje inna kwestia – podobieństwo do znaku firmowego...browaru z Wielkopolski, a dokładniej Browaru Gzub.

 

Logo Browaru Gzub:
                                                                                                                                                                                                                                                                                 

 

Zdjęcie z akcji promocyjnej ,,Bytom uśmiecha się do Ciebie":

 

Widzą Państwo, że kolorystyka jest taka sama, a motyw łuku pod literami, bądź w przypadku akcji promocyjnej - pod literą, jest również bardzo podobny. 
Jedyną istotną różnicą jest brak litery "G".

Jak udało nam się ustalić, logo Browaru Gzub z Środy Wielkopolskiej powstało w styczniu 2019 roku, natomiast akcja ,,Bytom uśmiecha się do Ciebie" przypada na lipiec. Napisaliśmy maila do Biura Promocji Bytomia z trzema pytaniami, które brzmiały następująco:

1. Kiedy został ogłoszony konkurs na logo akcji oraz kiedy został on rozstrzygnięty i kto wygrał?
2. Do kogo należała decyzja o wyborze projektu?
3. Ile zapłacono za projekt logo?

Odpowiedź, którą otrzymaliśmy jest jednak co najmniej...zastanawiająca:

 

                              


Czy istnieje możliwość, że logo akcji promocyjnej miasta ze Śląska było mocno inspirowane logiem browaru z Wielkopolski?
Odpowiedź na to pytanie pozostawiamy Państwu.

________________________________________________________________________________________________________________________________________


Zapraszamy do polubienia nas na Facebooku: https://www.facebook.com/Bytomski.Portal.Informacyjny/

 

Wspaniała akcja promocyjna czy piwny plagiat?

26 października 2019

Strona główna

Media Społecznościowe